Prezentare

Societatea a fost infiintata in anul 1991, in prezent desfasuradu-si activitatea pe trei segmente de baza:

  1. Inchiriere spatii comerciale
  2. Alimentatie publica
  3. Productie si comercializare de produse de cofetarie si patiserie

Societate cu capital autohton integral privat, Arta Culinara are ca actionar majoritar Societatea de Investitii Financiare Banat-Crisana, restul actiunilor fiind detinute de persoane fizice si juridice.

MISIUNE
Misiunea societatii Arta Culinara este de a oferi clientilor sai produse si servicii de cea mai buna calitate prin intermediul unei echipe devotate, profesioniste, pe principiul respectului fata de client si calitate.

ISTORIC

Istoria S.C. ARTA CULINARA S.A. a inceput in anul 1990, in urma unei decizii a Prefecturii Judetului Cluj. In urma acestei hotarari au fost stabilite unitatile societatii comerciale Arta Culinara S.A., astfel incat la data infiintarii sale aceasta isi desfasura activitatea prin intermediul a 163 de unitati de alimentatie publica, amenajate in spatii proprii, in spatii detinute cu titlul de chirii (proprietate a consiliului Local Cluj, a Bisericii Romano-Catolice si a altor persoane fizice) si in spatii folosite in reciprocitate cu alte trei societati pe actiuni.

In 1991 a avut loc prima diviziune a societatii in alte doua societati Vitadulci si Arta Culinara.

Anul 1997 aduce schimbari majore in structura actionariatului, cand prin actul de cesiune incheiat, SIF Banat-Crisana devine actionarul majoritar. La cererea actionarului majoritar, a fost intocmit in anul urmator programul de restructurare a societatii, prin divizarea societatii, vanzari de active si eficientizarea activitatii de baza. Astfel, la sfarsitul anului 1998, S.C. Arta Culinara S.A. a fost divizata in 8 societati pe actiuni, moment in care a avut loc si restrangerea retelei de desfacere si diminuarea numarului de active proprii, aceasta avand ca si consecinta scaderea numarul de active detinute si a capitalului social.
O etapa noua are loc, prin majorarea capitalului social cu contravaloarea terenurilor detinute de societate. Referitor la spatiile detinute, o parte din acestea au fost restituite proprietarilor de drept, respectiv Primariei, bisericii si altor persoane fizice, o alta parte au fost predate ca spatii in reciprocitate, altele fiind inchiriate sau disponibile pentru inchiriere.

La finele anului 2002, societatea avea in administrare directa urmatoarele unitati : doua restaurante, un laborator de patiserie si o cofetarie, trei braserii, patru magazine tip alimentara si un magazin mixt.

In anii care au urmat, datorita cresterii cotei de piata detinuta de marile magazine, supermarketuri si hipermarketuri si in consecinta, a orientarii clientilor catre acestea, societatea a luat decizia de restrangere a activitatii proprii de comercializare de produse alimentare si nealimentare, desfasurata prin magazinele proprii de desfacere, de reorientarea catre segmentul imobiliar si de dezvoltare a activitatiilor de productie proprie desfasurate prin intermediul laboratorului de patiserie. Astfel, productia laboratorului a fost orientata spre dezvoltarea de produse de cofetarie individualizate prin retetele clasice, calitatea si compozitiile realizate din ingrediente naturale, fara prafuri si conservanti. Dezvoltarii laboratorului i-a urmat deschiderea unei noi cofetarii.

In anul 2009, odata cu implementarea noului plan de investitii si dezvoltare, societatea isi desfasoara activitatea proprie prin intermediul unitatilor care urmeza : laboratorul de cofetarie-patiserie cu cele doua cofetarii, un restaurant cu regim de autoservire, un bar, un bistro si un magazin tip alimentara.

Pe fondul prezentei crize, la fel ca pe majoritatea segmentelor de activitate, a avut loc o scadere a vanzarilor datorate scaderii puterii de cumparare a clientilor, fara ca aceasta sa reprezinte pentru societatea Arta Culinara un just motiv de ingrijorare.
Prin urmare, activitatea de marketing si vanzari este monitorizata, coordonata si controlata permanent de departamentul comercial, urmarindu-se: diversificarea si imbunatatire permanenta a seviciilor oferite, cresterea calitatii produselor de alimentatie publica, cresterea vanzarilor de marfuri prin introducerea unor noi forme de vanzare si prin crearea de noi unitati de desfacere, oferirea de produse de calitate superioara la un pret cat mai convenabil, imbunatatirea si amplificarea actiunilor de marketing si publicitate, utilizarea de noi canale de promovare, cu consecinta directa a cresterii segmentului de piata ocupat in prezent.

Ca obiective pe termen lung, in ce privesc spatiile inchiriate societatea isi propune modernizarea continua a locatiilor pentru cresterea gradului de confort, iar pentru unitatile aflate in administrare directa, ridicarea calitatii serviciilor prestate pe toate segmentele de activitate pe care le desfasoara, cresterea calitatii si a diversitatii produselor realizate in laboratorul propriu de cofetarie, extinderea retelei de distributie si cresterea cotei de piata, precum si cresterea profitului din activitatea de baza.